خدمات و تعمیر صافکاری بی رنگ ونقاشی سیار09357979553

خدمات صافکاری امداد خودرو تهران شامل: صافکاری تعویض و تعمیر و تنظیم دقیق اتاق کامل وشاسی وسر شاسی و شاسی کشی سقف و ستون ها و درب ها وگلگیرها چرغ ها صندوق عقب وسپرها دیاق-و پوسیدگی ها و موج گیری و فورو و تو رفتگیها جزئی و کلی با مجهزترین دستگاهای حرفه ای برای خودرو های داخلی و خارجی

بیشتر بدانیم:

آموزش رفع فرورفتگی و صافکاری بدون رنگ بدنه ماشین در خانه

یکی از دردسرهای امروزه خیلی از افراد ، هزینه های مربوط به ماشین است مخصوصا زمانی که تصادف کنید مجبور هستید هزینه های زیادی را برای برطرف کردن خسارت متحمل شوید از این رو ما قصد داریم ۷ راه آسان و کاربردی برای از بین بردن فرورفتگی و صافکاری بدنه ماشین بدون نیاز به رنگ را امروز به شما آموزش دهیم. با استفاده از روش های متعددی که در زیر به شما آموزش میدهیم میتوانید براحتی فرو رفتگی بدنه خودرو را در محیط خانه برطرف نمایید.

 

۷ روش صافکاری و رفع ضربه خوردگی خودرو بدون نیاز به رنگ

Seven Easy Ways to Fix Car Dents at Home Without Ruining the Paint

ما در زیر قصد داریم ۷ روش از مبتدی تا حرفه ای برای  رفع فرورفتگی بدنه خودرو را در زیر آموزش دهیم. ما را در ادامه همراهی نمایید :

استفاده از پیستون ( تلمبه ظرفشویی )

شما میتوانید با استفاده از پیستون ( تلمبه کوچک دستی ) ، فرو رفتگی را برطرف کنید و خودتان صافکاری با دستگاه مکش را براحتی و در منزل انجام دهید. بسته به سایز فرورفتگی میتوانید از پیستون های سایز متوسط یا بزرگ استفاده کنید. برای اینکار پیستون و دنده های پیستون را با کمی آب پر کنید و سپس بر روی فرو رفتگی قرارداده و هل دهید و به سمت بیرون بکشید تا زمانی که فرو رفتگی به جای اول خود برگردد.

دقت داشته باشید باید با تلمبه مخصوص ظرفشویی اینکار را انجام دهید و از پیستون های مخصوص توالت استفاده نکنید.

استفاده از آب جوش

اگر روش بالا برای شما کارساز نبود ، اینبار راه حلی دیگر را تست کنید. مقداری آب جوش تهیه کرده و سپس روی ناحیه فرو رفته بریزید و دوباره طبق مرحله بالا مکش را با استفاده از پیستون انجام دهید. فراموش نکنید به محض اینکه آب جوش را ریختید سریعا عمل مکش را انجام دهید چون ظرف چند ثانیه حرارت آب جوش روی پلاستیک خنک خواهد شد.

شما میتوانید چندین بار اینکار را تکرار کنید تا فرو رفتگی به صورت کامل برطرف شود.

استفاده از سشوار و هوای فشرده

یکی دیگر از راه حل ها ، استفاده از سشوار برای صافکاری ماشین و رفع تورفتگی بدنه خودرو است. البته اگر میخواهید بدانید با سشوار میتوانید چه کارهای دیگری انجام دهید توصیه میکنیم ،  را مطالعه بفرمایید.

ابتدا ناحیه فرو رفته را با سشوار و بالاترین درجه به خوبی گرم کنید تا گرما به کل ناحیه موردنظر گسترش پیدا کند. به محض اینکه پلاستیک به خوبی گرم شد سریعا مخزن هوای فشرده را به صورت وارونه در دست گرفته و به همان ناحیه اسپری کنید. این گرم و سرد شدن پلاستیک باعث میشود ناحیه فرو رفته دوباره به جای اول خود بازگردد.

استفاده از یخ خشک

در درجه اول بخ خشک به عنوان عامل خنک کننده محسوب میشود اما یکی دیگر از کاربردهای آن برای برطرف نمودن تورفتگی بدنه ماشین است. فراموش نکنید از برخورد یخ خشک با پوست دستتان جلوگیری کنید و هنگام استفاده حتما از دستکش استفاده نمایید.

همانطور که در تصویر زیر نیز مشخص است، یخ خشک را در محل فرو رفتگی نگه داشته و به کل محل آسیب دیده بمالید. اینکار را باید چندین بار تکرار کنید بعد از اینکه کل محل تورفتگی را به یخ خشک آغشته کردید ۵ دقیقه صبر کنید و مجددا اینکار را تست کنید تا نتیجه را مشاهده نمایید.

اگر باز هم اینکار جواب نداد میتوانید این روش را با راهکارهای بالا مخلوط کنید. یعنی میتوانید ابتدا محل موردنظر را با سشوار گرم کرده و سپس از یخ خشک استفاده کنید.

استفاده از جاروبرقی

استفاده از یک دستگاه مکش با قدرت متناسب تا بتواند فرورفتگی را برطرف کند یکی دیگر از راه حل ها است. اما شما میتوانید با جاروبرقی و یک گلدان هم اینکار را انجام دهید.

همانطور که در تصویر زیر مشخص است ابتدا انتهای گلدان را سوراخ کرده و گلدان را بر روی فرورفتگی موردنظر قرار میدهیم سپس لوله جاروبرقی را بر روی سوراخ انتهای گلدان گذاشته و جاروبرقی را روشن میکنیم تا همان کار دستگاه مکش اتفاق بی افتد.

استفاده از چسب ، رولپلاک چوبی و میخ

همانطور که در تصویر زیر نیز مشخص است شما میتوانید با استفاده از چند رولپلاک چوبی ، میخ و چسب ، ماشین خود را بدون رنگ صافکاری کنید. ابتدا دو میخ در دوطرف رولپلاک فرو کرده و سپس با استفاده از چسب گرم انتهای رولپلاگ را آغشته کنید و روی محل فرورفتگی بدنه قرار دهید.

بسته به میزان سایز فرورفتگی چندین روپلاک را با چسب روی بدنه ماشین بچسبانید سپس صبر کنید تا چسب کاملا خشک شود. حالا نوبت آن است که با استفاده از میخ های دوطرف رولپلاک ، آنها را به سمت بیرون کشیده تا هر قسمت از فرورفتگی به حالت اولیه برگردد. قبل از انجام اینکار حتما از خشک و سفت شدن چسب انتهای رولپلاک مطمئن شوید.

استفاده از ابزار تخصصی

اگر شما با استفاده از روش های بالا نتوانستید موفق شوید میتوانید با استفاده از ابزار اینکار را براحتی انجام دهید. البته اگر بخواهید برای اینکار کمی هزینه کنید و این وسیله را خریداری نمایید مسلما این ابزار تخصصی شما را در رفع فرورفتگی بدنه خودرو کمک خواهد کرد.

خدمات نقاشی امداد خودرو تهران شامل:نقاشی کلی و جزئی و بتونه کاری اتاق کامل و شاسی وسر شاسی و سقف و ستون ها و درب ها وگلگیرها صندوق عقب وسپرها دیاق

بیشتر بدانیم:

رنگی که روی بدنه خودرو تو بازار و خیابونا دیده میشه مرحله های مختلفی رو تو سالن رنگ خودرو در شرکت های خودروسازی میگذرونه که باعث میشه تو چشم شما زیبا جلوه کنه و از استقامت خوبی در مقابل عوامل محیطی از قبیل گرما و سرما داشته باشه.

۱.چربی زدایی (فسفاته)

وقتی که بدنه از سالن جوش بدنه به سالن رنگ وارد میشه از اونجایی که ورق بدنه آلودگی هایی مثل چربی و روغن داره و بدنه برای چربی زدایی و چسبندگی بهتر رنگ روی سطحش وارد قسمت PT یا فسفاته(phosphate treatment) می شه به این شکل که بدنه یا تو استخر مواد فسفاته غوطه ور می شه یا این کار به صورت دوش و پاشش رو بدنه انجام می شه. بدنه تو مرحله بعدی وارد تونل شستشو می شه و با آب نرم یا آب دیونیزه (DI) کاملا شسته می شه. بعد از این مرحله اتاق خودرو وارد تونل خشک کن میشه و کاملا خشک میشه و آلودگی هاش از بین میره.

۲.آستر(ED)

عبارت ED به معنی غوطه وری توسط جریان الکتریسیته هستش. تو این مرحله بدنه خودرو داخل استخر آستر یا ED غوطه ور می شه و تمام قسمت های بدنه آستر می شه این روش مقاوم ترین آستر روی بدنه خودرو هستش که برای جلوگیری از پوسیدگی و خوردگی تو دراز مدت انجام می شه بعد از اعمال ED بدنه وارد تونل شستشو میشه و توسط آب دیونیزه شسته می شه و بعدش برای پخت وارد کوره می شه، رنگ ظاهری این نوع آستر شکلاتی یا مشکی هستش.

۳.سیلر کاری

سیلرکاری به معنی درزگیری قسمت های مختلف خودرو هستش. تو این قسمت تمام درزهایی که زیر و داخل و روی بدنه وجود داره توسط سیلر یا موم درزگیری میشن این کار برای جلوگیری از ورود گرد و خاک و گل و لای و همچنین نفوذ آب و سروصدا به داخل خودرو انجام می شه.

۴.قیرپاشی (PVC)

قیرپاشی به منظور عایق کردن قسمتهای زیر بدنه و زیر رکابها و زیر گل گیرهای عقب و جلو برای جلوگیری از پوسیدگی انجام میشه چون زیر بدنه بیشتر از قسمت های دیگه تو معرض گل و لای هستش. بعد از این کار تمیز کاری انجام میشه بعد از تموم شدن مراحل سیلر کاری و قیرپاشی بدنه برای پخته شدن هر دومرحله وارد کوره میشه.

۵.آماده سازی و پدگذاری

بعد از مرحله کوره بدنه وارد قسمت آماده سازی می شه. تو این قسمت تمام قسمت های مختلف بدنه از لحاظ قری و سنباده کاری مقطعی بررسی و داخل درها و کف داخل بدنه و صندوق پدگذاری می شه(قیر) و بعدش بدنه به قسمت آستر انتقال داده می شه.

۶.پاشش آستر

قبل از پاشش آستر تمام سطح بدنه نظافت و بادگیری میشه بعدش بدنه وارد کابین پاشش آستر می شه و تمام بدنه آستر می شه البته تو سیستم هایی که پاشش به صورت دستی انجام می شه پاشش به وسیله نیروی انسانی انجام می شه و تو سیستم اتوماتیک مثل خط رنگ دو،چهار و پنج ایران خودرو پاشش توسط رباط انجام می شه. فقط قسمت هایی مثل لای درها و صندوق داخل محفظه موتور به وسیله نیروی انسانی انجام می شه. بعد از تموم شدن پاشش بدنه جهت تبخیر حلال های ناشی از اسپری وارد اتاق انتظار می شه و بعد برای پخت آستر وارد کوره می شه.

۷.آماده سازی برای رنگ خودرو

زمان کوره آستر که تموم شد بدنه وارد ایستگاه آماده سازی می شه تو این قسمت سنباده زنی انجام می شه. سنباده زنی به دو شکل انجام می شه تو بعضی از سیستم ها به صورت خیس و تو بعضی دیگه به صورت خشک انجام می شه. این سنباده زنی به خاطر این انجام می شه که ذرات و آشغال های چسبیده به سطح آستر از بین بره و باعث می شه که رنگ بهتر به بدنه بچسبه،بعد از سنباده زنی بدنه کاملا بادگیری و نظافت و خشک می شه.

۸.پاشش رنگ نهایی خودرو

قبل از پاشش رنگ رویه بدنه با یه دستمال چسبی کاملا تمیز می شه که آشغال ها احتمالی روی سطح بدنه از بین بره و بعدش وارد کابین پاشش می شه. تو سیستم های دستی به وسیله نیروی انسانی و تو سیستم های اتوماتیک به وسیله ربات رنگ روی بدنه پاشیده می شه که تو رنگ های روغنی (SOLID) دولایه و تو رنگ های متالیک دولایه بیس کت یا لایه زیرین و بعد دولایه کیلر پاشیده می شه که تو سیستم های ربات رنگ ها یک لایه و کیلر هم یک لایه پاشیده می شن بعدش بدنه وارد اتاق انتظار می شه و بعد برای پخت وارد کوره می شه.

۹.پولیش کاری و تعمیرات

بعد از مرحله کوره بدنه وارد مرحله پولیش کاری و تعمیرات می شه که تو این قسمت آشغال های احتمالی و عیب هایی که قابل برطرف شدن هستن سنباده و بعدش پولیش کاری می شن و در صورتی که به لکه گیری احتیاج داشته باشن بدنه به قسمت تعمیرات و لکه گیری رنگ انتقال داده می شه .

۱۰.تحویل خودرو به سالن مونتاژ

بعد از کامل کردن بدنه خودرو بررسی به وسیله واحد کنترل کیفیت انجام می شه که بعد از اینکه تایید نهایی شد به واحد مونتاژ تحویل داده می شه البته تو تمام مراحل گفته شده تو سالن رنگ بدنه بعد از تایید واحد کنترل کیفیت و بازرسی به مرحله بعدی انتقال داده می شه.